Elin - Tillbaks från Alko, Luleå och ngn random:S part 2 -

Ja nu har äntligen Åke gjort inlägget med betygen och det han drack, så då ere väl bara min tur att göra desamma!
Eftersom Åke redan berättat om resan till alko och den där randomen i Luleå så behöver ju inte jag göra det, jag går direkt på saken! Några grejor drack vi båda och då tänker jag bara ge dem betygen och inte skriva så mycket om den.

Här har vi då Somersby
Det här är då självklart den godaste cidern jag smakat, den serveras oftast ute på tex Olles,Station osv beställer du en cider så är det den här du får dock kanske då i päronsmaken som jag tycker bättre om själv men ja jag är lika nöjd som åke så det blir
3/5 toasters



Karhu som betyder björn på finska kan vara den godaste ölen jag smakat alltså, jag är mycket för falcon annars men den här är mer lättdrucken än falcon , och ni som har druckigt falcon vet ju hur lättdrucken den är. Karhu har ingen konstig eftersmak som vissa öl kan ha, den är rakt igenom en god öl. Jag kan inte så mycket om öl just men vet att denna är en lager öl, så den är ljus men dock inte lika ljus som tex. Miller kan vara.
5/5 toasters



SER ATT JAG GLÖMT TA KORT PÅ JUST MILLER GENUINE DRAFT FLASKAN DÄRAV KOMMER EN BILD FRÅN GOOGLE

Miller Genuine Draft är då en mycket ljus öl som är ännu lätt drucknare än Karhu, det roliga med just denna öl är att den har twist off kapsyl. Det är ju lite speciellt så därav går priset upp lite på denna öl. Man kan tycka att Miller är lite blaskig om man är en riktig öldrickare, men för mig så funkar några inte många max 4 stycken på fest så man kan ta en då och då inget jag kan dricka en hel fest som jag lätt kan göra med Karhu eller Falcon.
3/5 Toasters


Lonkero är då en long drink och för er som inte vet vad en long drink är så är det redan en blandad grogg alltså. Jag brukar inte tycka om long drinks har prövat några olika från just Alko. Men denna Lonkero är helt magisk för att vara en long drink. Den här smaken är päron som jag bara smakat finns även Annanas också. Den rinner ner som saft och är 5,5% så den är ju ganska stark ändå.
5/5 toasters





Det var vad jag drack hos RandomPer i Luleå! Det var även vad jag köpte på Alko/"FinskaIca".
Jag själv tycker det är synd att Karhu inte säljs i Sverige!


Sen vill jag bara visa en mycket coolsak som jag försökte ta kort på det är alltså en Corona öl som jag tog kort på. Åke berättade om man la den i frysen ett tag.. nu minns jag inte riktigt tiden här inte.. men ja om man la den i frysen och sedan tog ut den och banka den mot ett bord så skulle hela ölen frysas



Det var självklart mycket coolare än vad jag lyckades få kort på men om ni kollar så på högrabilden är flaskan lite mer frusen än på vänstra

Kommentarer
Postat av: Amanda

Älska somersby :D

2010-08-31 @ 20:20:34
Postat av: Random

Sommarspy!



Vart är ogilla knappen? :-D

2010-09-02 @ 19:42:24
URL: http://peryo.blogg.se/
Postat av: Bdam

Tycker att du ratear 5 på för mycket! 5 ska ju vara det godaste man druckit :D

2010-09-10 @ 15:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0