Julafton och tomten har varit här!

Ja nu har tomten varit här, jag har ätit god mat och nu är det harryp och efterrätt för min del! men först lite blogg! 
Under juletid har två nya böcker kommit in i mitt rum!??! :O jag å böcker wtf?
Jo men som ni ser är det ju drinkböcker!! 


Här har vi Håkan Hallin alias BarenHåkans bok - otroligt bra för nybörjare och väldigt simpla populära men goda drinkar i den och även rolig fakta om bartenders jobb osv.

En del ur boken som handlar om barbesök är detta  ASROLIGT:

PROBLEM

ORSAK

LÖSNING

1 Drinken smakar inget och är ovanligt klar I färgen


Drinken är tom

Be någon köpa ny drink till dig eller se problem 3

2 Baren gungar

Du är på Finlandsfärja

Drick fler öl för att jämna ut gungningarna.


3 Det är tomt I glaset


Bartendern låter dig inte beställa

Kasta jordnötter på honom för att få uppmärksamhet. Kan leda till problem 8


4 Dina skor är blöta


Du håller drinken I felaktig vinkel

Räta upp glaset

5Du tvingas köpa ny drink varannan minut

Du välter ner drinken på golvet

Tejpa fast en mugg med lock på handen. Be bartendern servera i den.

6 Det motsatta könet ignorerar dig

Du har vigselringen på dig

Bjud på mer öl

7 Musiken tystnar


Baren stänger

Skrik!

8 Golvet flyttar sig


Du blir utburen

Gå till en annan bar

9 Din säng lutar och är gjord av cement


Du är hos polisen för tillnyktring

Be om en huvudvärkstablett. Planera nästa barbesök


Det har Håkan lärt mig nu!
Sen för lite mer klassiskt å elegant
Fick mycket fina idéer utav den också! 
Snart är vi groggproffs uppe å groggar huvudet av oss!! :D 
Snart annandagen ju!



Kommentarer
Postat av: g

den där håkan såg väldigt glad ut :)

2010-12-29 @ 18:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0